Ya Rabb..Diri ini milik-Mu

Wednesday 28 May 2014

mutilevel marketing

bismillahirrahmanirrahim..
mencari kekuatan utk menulis sesuatu..
biar manfaatnya berterusan..
mutilevel pahala..

sudah 9 bulan Allah mengamanahkan mereka kpd saya..dlm tempoh 9 bulan ini rasanya terlalu byk hak2 mereka yg tak saya tunaikan.. Ya Allah ampunkan dosa2 dan kelalaian ku dlm mentarbiyah mereka, sama ada yg disedari atau tidak, sama ada yg disengaja atau tidak disengaja..Engkau Maha Halus Maha Teliti..

kalau saya tdk benar2 berusaha utk mentarbiyah mereka, bermakna saya telah mengkhianati perjuangan dakwah ini..boleh jadi sayalah menjadi penyebabnya, yg memutuskan mata2 rantai perjuangan ini..sayalah penyebabnya yg menyebabkan maksiat terus berjalan dgn penuh kemegahan..lantaran kurangya pewaris dakwah..

mentarbiyah dan terus mentarbiyah..kerja mentarbiyah manusia tdk boleh berhenti..krn inilah ruh kpd perjuangan dakwah ini..kita mahu membina manusia yg boleh meneruskan kerja2 mentarbiyah manusia lain..bukan hanya mengumpulkan angka2 kosong..

satu cabaran utk saya, drp mereka bertiga akn menjadi sekurang2nya 12 org dlm masa setahun lagi..semoga mereka menjadi produk2 yg tarbawi, dgn iman yg membara dan fikrah yg pekat dan membumi..

semoga satu hari nanti saya dpt dengar dr mereka bertiga, cabaran2 yg seterusnya..
dari 12 org itu akan menjadi sekurang2nya 48 org?
hanya Allah yg mampu membantu kita dlm urusan ini..

kita akn menjadi umat yg terus berjuang bi iznillah..
jika cita2 kita hanya antara yg dua ini
hidup mulia atau mati syahid..

No comments:

Post a Comment